TANDOORISPYD MED COUSCOUS OG TZATZIKI

Her kommer middagen jeg spiste i går, fantastisk godt og sunt :)

Du trenger:
Kyllingfileter
Trespyd
Yoghurt Naturell
Hvitløk
Agurk
Blomkål
Brokkoli
Olje
Smør
Tandoori mix
Lime
Salt&Pepper
Akasiehonning

Bland tandoorimixen med 1 dl yoghurt naturell og 2 ss smeltet smør (kan byttes ut med olje, men smaker bedre med smør). La den stå mens du kutter blomkål og brokkoli i små busker. 




Ha i resten av yoghurten i en bolle og press i 1 hvitløksfedd og 1/2 agurk raspet. 
Husk å press ut vannet i agurken før du har det i yoghurten. Press i litt limesaft. 



Kutt kyllingen i store biter og ha i tandoorimixen. Bland det godt å ha bitene over på spydene (husk å legg spydene i vann i min. 20 min før du gjør dette).




Ha i litt olje i en ildfastform og legg spydene i. Ha over litt Akasiehonning hvis du 
vil at de skal bli litt karamelliserte. 


Stekes i stekeovn på ca. 175´C i 20 min. Ta ut formen og begynn på couscousen. 
Kok opp ca. 2 dl vann med salt og litt olje. Ta av kjelen og ha i 1,25 dl couscous (2 pers). Rør godt og la det stå i ca. 4 min (ha i mer vann hvis du syns det blir veldig tørt). 
Sett på platen igjen og ha i blomkål og brokkolien og rør i ca 5. min. 


Sett på grillen på stekeovnen på full guffe og stek spiddene i 3 min før du serverer. 


Da sausen som ligger igjen i formen over..naaam 


Nå skal jeg ut med jentene på Grilleriet i Theaterpassasjen
Ha en herlig helg alle mann!:)