Fredagsmiddag

Middagen jeg lagde i går var så utroliggod at jeg MÅ dele den med dere:)
Jeg lagde
Lettstekt tunfisk filet med en Sommersalat med en twist og 
en Wasabi Creme Fraiche saus

Dette trenger du (2 pers)
1 Stor tunfiskfilet
1 Avokado
1 Lime
1 Rød Chili
1 Mango
Syktet ingefær
1 ss Wasabi (på tube)
1 boks Creme Fraiche
Korander
Salt & Pepper

Skjær mango og avokado i små terninger. Hakk chili og en stor neve koriander fint og ha i mango/avokado-blandingen. Press saften fra limen og rør forsiktig rundt. Smak med litt(!) salt og pepper.



Pensl så tunfisk fileten med en god olje og ha salt og pepper på. press så sesamfrø 
så det dekker hele fileten. 



Stek hele fileten på god varme i kun 2 min på hver side. Legg til side og skjær i ca 5 mm tykke skiver. Skal være rå inni. 

Bland ca 1 ss wasabi sammen med 1 boks Creme Fraiche. 
Smak selv og tilsett mer hvis ønskelig.


 Dander sommersalaten på tallerkenen og
 ha en dæsj syltetintegær på toppen. 


Server med litt koriander på toppen! Voilá
Nå skal jeg på en Vintermesse - dokumenterer selvfølgelig 
så dere får se senere:)
Ha en herlig lørdag folkens!