Gulrotkake alá Klara

Jeg var hos en venninne av meg forledendag hvor vi lagde denne gulrotkaken..
Kaken ble såååå god at jeg selvfølgelig må 
dele den med dere!
*
Dette trenger du:
Deigen:
5 dl hvetemel
3 ts bakepulver
1 ts natron
  2,5 dl sukker (gjerne brunt)
2 ts kanel
1 ts vaniljesukker
1 ts kardemomme
1 ts malt ingefær
½ ts malt nellik
4 egg
½ ts salt
3 dl rapsolje
8 dl fint raspede gulrøtter
Eventuelt ca 100 g hakkede nøtter 


Glasuren:
200 g kremost, naturell
150 g mykt usaltet smør
350 -400 g melis
Skall av 1 sitron
Saft av ½ sitron 

 
Bland sammen de tørre ingrediensene.
Tilsett egg og olje, rør godt sammen.
Tilsett gulrøtter og rør til alt er blandet.
Stek på nederste rille på 180`C i ca 35-40 min i vanlig langpanne.
Hvis du ønsker et litt "høyere" resultat slik som denne kan du ta en liten 
ildfastform i ca 30-35 min.

Pynt med sitronmelisse og sukrede grapefruktbiter.
Voilá!